הבלוג של עולם נסתר

טיול לאפריקה עם ילדים

מאת: אירית רבינוביץ'
16 בספטמבר 2024

טיול לאפריקה עם ילדים הוא הזדמנות מיוחדת במינה לזמן איכות, הרפתקאות וחוויות שיזכרו לכל החיים. לקחת את הילדים שלך לטייל באפריקה הוא אחד הדברים הנפלאים ביותר שהמשפחה שלך תעשה אי פעם. בטיול זה תראו איך ילדכם מתגברים על כל מחסום חברתי מהר מאוד, כך שתרגישו מתוגמלים עוד יותר מהטיול. למומחי הנסיעות שלנו ב 'עולם נסתר ' יש ניסיון רב ביצירת טיול משפחתי יוצא דופן עבור מגוון רחב מאוד של טעמים ותקציבים. אנחנו מבינים את כל הניואנסים של תכנון טיול המשלב ילדים בגילאים שונים: דמויות, תחומי עניין, טווחי תשומת לב, רמות ביטחון ומדריך שיתאים את עצמו לכל הגילאים במשפחה.

לפני תחילת בניית מסלול טיול לאפריקה עם ילדים חשוב לשים דגש על ארבעה נושאים מרכזיים

  • התייחסות לצורכי כל משתתפי הטיול בכל הגילאים
  • שמירה על בריאות ובטיחות
  • שמירה על עניין ואטרקציות
  • הרחבת אופקים

אפריקה מציעה מגוון אפשרויות של טיולים כגון טיולי תרבות והתנדבות במלאווי, ספארי בבוצואנה, קניה, נמיביה, דרום אפריקה, טנזניה, זמביה או זימבבואה. אנו מעדיפים בדרך כלל להיצמד לעונה היבשה של סוף אפריל – אוקטובר שבה הסיכונים הבריאותיים הם הנמוכים ביותר. בסדרת כתבות אציג לכם מספר יעדים מומלצים לטיול באפריקה עם ילדים. נתחיל בקניה.

טיול לאפריקה עם ילדים בקניה

קניה היא יעד נהדר למשפחות עם ילדים בכל הגילים בזכות הגמישות והמגוון הרחב של פעילויות שהיא מציעה.

במידה ואתם מתכננים טיול לאפריקה עם ילדים קטנים הייתי בוחרת בספארי קרוב יותר לניירובי מאשר שמורת "מסאי מארה" המפורסמת. אפשר למשל ליהנות מספארי יפיפה למרגלות הר קניה, במקום כמו שמורת אול פג'טה עם עצירות ב "מקלטים" בתוך השמורה. המקלטים בתוך השמורות מגינים על חיות בר הנמצאות בסכנה, חיות בר ששבו מהשבי ולא יכולות לחזור לטבע מסיבות שונות, חיות בר פצועות שחייהן בסכנה בשמורה וכדומה.

זו הדרך לפגוש את השימפנזה, ללטף את 'ברקה' הקרנף או לבקר בבית היתומים לגורי פילים.זו הזדמנות להכיר את החיה מקרוב ולהתאהב בה.

בכל אופן, לא משנה איזה פארק בחרתם לחקור זכרו שהשמורות והלודג'ים בקניה הם בניהול פרטי ולא פועלים תחת הנחיות קפדניות או מסלולי טיול מוגדרים. כך שאם תרצו לשנות את מסלול הטיול, להוסיף רכיבה על סוסים לדוגמה, הכל אפשרי.

נאיוואשה

לפני הגעתכם לנאיוואשה מכיוון ניירובי הבירה, מומלץ להתייחס לנופים הפנורמיים של עמק השבר בנקודת התצפית מהעיירה לימורו, ולצפות בפלא גיאולוגי מרהיב. הנוף מהתצפית מציע הצצה אל היסטוריית היווצרותו של כדור הארץ. בעמידה על צוק מעל העמק, תוכלו להעריך את המרחב העצום שלו, את הצוקים הדרמטיים שלו ואת היופי של הנוף שמסביב.

בשמורה עובר קו המשווה של כדור הארץ ולכן ניתן לבצע כאן ניסוי שדה מדעי של ממש. זהו ניסוי פשוט המרשים את הילדים וגם את הבוגרים, בו פיסת עץ מסתחררת במים בכיוון ה"הפוך" מזה שמצפים לו. 

פארק לאומי אגם נאקורו

מקלט לחיות בר יפהפה בעמק הבקע הגדול. האגם מוקף באדמת עשב מיוערת ועמוסה. הפארק אידיאלי לצפייה בציפורים, לטיולים רגליים, לפיקניק ולנסיעות ספארי.

המקום מרשים בזכות הנוף ומאות אלפי פלמינגו שאפשר לצפות בהם.

אגם נאיוואשה  

אגם נייואשה הוא האגם הגבוה ביותר באזור השבר הסורי אפריקני, ונמצא בגובה של כ – 1890 מטר. זהו מכתש וולקני עם מים מתוקים, צמחייה מגוונת, שופע עופות, ג'ירפות, אנטילופות, זברות, קופים, היפופוטמים (ההיפופוטמים טריטוריאליים תוקפניים ואגרסיביים ביותר. בשלב הזה כדאי שתשמרו מרחק).

במרכז אגם נאיוואשה נמצא חצי אי, "אי הסהרון". זוהי שמורת טבע ייחודית ומתאימה מאוד לילדים. ניתן להגיע אליה בשייט, לצפות מקרוב בהיפופוטמים ועופות שטים על המים.

לאחר השייט אני ממליצה על טיול ספארי הליכה בשמורה. בעלי החיים המצויים כאן הם בעיקר גנואים, ג’ירפות, צבי והאילנד של תומסון. אפשר לחפש אבנים וולקניות, שאריות מהר הגעש הרדום של הפארק.

פארק 'שער הגיהנום'

פארק 'שער הגיהנום' ממוקם בין אגם נאיוושה והרי הגעש לונגונוט וסוסווה. את הפארק, המכוסה באפר מהתפרצות לונגונוט, תוכלו לחקור ברגל או על אופניים.

ניתן לשכור אופניים (בכל הגדלים) ולצאת לספארי אופניים. חשוב לדאוג שרכב הספארי נמצא מאחוריכם, כך שאם אחד הילדים מתעייף הוא יוכל לעלות לרכב הספארי.

במהלך הרכיבה תצפו בג'ירפות וחזירי יבלות מטיילים סביבכם. מומלץ לעצור בדרך לטובת טיפוס צוקים וספא טיבעי במקום. הילדים שלי נהנו מאוד מהטיפוס ואכן המקום הפך למגרש טיפוס פופולרי ומתאים במיוחד לחובבי טיפוס מתחילים. בסוף הרכיבה מומלץ לקפוץ ולרחוץ במים החמים של Olkaria Geotherma, הממוקם בקצה הצפוני של הפארק הלאומי, וכולל מספר בריכות גיאותרמיות, גייזרים ומעיינות חמים. המים הזורמים לספא הם מים טבעיים שאינם מטופלים ועשירים במינרלים טבעיים.

אם כבר מבקרים באגם, כדאי גם לקפוץ לגיחה קצרה לאלזמר (Elsamere) ביתם של ג'וי וג’ורג’ אדמסון אשר הקדישו את חייהם לשימור הטבע ולהצלה של אריות יתומים. ביתם משמש כיום כמוזיאון לשימור המורשת שלהם. בני הזוג אימצו את הלביאה היתומה אלזה, שהייתה הלביאה הראשונה שהתאקלמה בהצלחה בטבע לאחר שחיה בקרב בני אדם. סיפורה אף הונצח בספר ובסרט שנקרא "לחופש נולדה".

שמורת הטבע סמבורו

אחד מיעדי הספארי המפורסמים במזרח אפריקה, השמורה הלאומית Samburu ממוקמת בצפון קניה על גדות נהר Ewaso Ng'iro. שמורת סמבורו היא מקלט ייחודי לשימור חיות בר, ומפורסמת בשפע של מינים נדירים של בעלי חיים כגון זברה גרווי, יען סומלי, ג'ירף מרושת, גרנוק ו-Beisa Oryx. בשמורה מתגוררת גם אוכלוסייה של קרוב ל-900 פילים. טורפים גדולים כמו האריה, הנמר והברדלס הם אטרקציה חשובה. Samburu הוא למעשה אחד המיקומים הטובים ביותר בקניה לזהות נמר. תצפית על כלבי בר גם היא אטרקציה נפוצה לאזור מוגן ייחודי זה, ויש כאן גם חיי ציפורים שופעים עם למעלה מ-450 מינים מתועדים.

השמורה הלאומית סמבורו היא לא הפארק הלאומי המפורסם ביותר בקניה, אבל זה פארק שבו אפשר לזהות בעלי חיים רבים.

הפארק הלאומי אול פג'טה Ol Pejeta

זהו פארק לאומי פחות מתוייר אם כי מיוחד, ומתאים בייחוד לילדים. הוא מרווח, נקי ובנוסף לכל בעלי החיים המוכרים, אול פג'טה כולל גם מקלט לשימפנזים שחולצו מהשוק השחור.

בשמורה תלמדו על השימפנזה ותתאהבו בה. כאן תכירו את פוקו, מאנו או מקס. פוקו אהב לשלוח לנו נשיקות באוויר ומקס רץ איתנו ימינה ושמאלה כשגדר מפרידה בינינו. 

בפארק תתאהבו גם בקרנף בשם 'ברקה', קרנף אלפא פצוע שחי בשמורה במקום מגודר לאחר שאיבד את עינו במריבה עם קרנף אחר. ברקה אוהב מאוד קני סוף וליטופים.

הפארק הלאומי של ניירובי

בקניה יש גם פארק לאומי שגובל בעיר: בגבולות העיר ניירובי ישנו פארק קטן ובו ג'ירפות, תאואים, זברות ואנטילופות, אריות ואם יתמזל מזלכם, משפחה של קרנפים שחורים בסכנת הכחדה תחצה את הכביש מול המכונית שלכם!

אגם טורקנה

אגם טורקנה מפורסם ביופיו, והוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. שלושת האיים של האגם הם תחנת ביניים לציפורים נודדות ואתר רבייה של תנינים והיפופוטמים. מתאים במיוחד לאוהבי צפרות.

שמורת מסאי מארה

שמורה שהיא כולה חוויה של פעם בחיים לכם ולילדיכם. סיור באחד מאזורי הסוואנה הגדולים ביותר של אפריקה שם תראו פילים, אריות, נמרים, צ'יטות, ג'ירפות ועדרים עצומים של אנטילופות, על רקע סוואנה פוטוגנית. המסאי מארה נחשב לאחד מיעדי הספארי הטובים ביותר באפריקה למשפחות בגלל הקלות באיתור החיות ושלל מקומות לינה ידידותיים לילדים.

ביקור שבטים

אחת החוויות שאנו ממליצים לחוות היא לפגוש את השבטים המגוונים בקניה. מפגש מעורר השראה עם שבטים שמנהלים את החיים שלהם בסגנון קדום ומנותק מכל מה שאנחנו מכירים בעולם המערבי. המפגש הזה בהחלט מצית את הדמיון ומעורר השראה.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא