הבלוג של עולם נסתר אירופה

טיול לבולגריה על קצה המזלג

מאת: דפנה אשכול
8 באוגוסט 2024

טיול לבולגריה יפגיש אתכם עם אחת המדינות השופעות ביותר של חבל הבלקן, כמעט בכל דרך אפשרית. מההרים העטופים בערפל וקו החוף המנצנץ, לפסקול העממי התוסס והמיתולוגיה העתיקה המסקרנת – יש הפתעה בלתי צפויה כמעט בכל פינה של בולגריה. בעשורים האחרונים המדינה חוותה פרץ צמיחה מהיר, והמבקרים ימצאו אותה כמדינה של תרבות מרתקת, מראות מרשימים ואירוח אדיב ביותר. בולגריה היא ארץ של ניגודים מרתקים, עם זהות אירופאית שמושרשת בתערובת ייחודית של היסטוריה עות'מאנית, אורתודוקסית וסובייטית. יש כאן הכל, החל ממאחזים רומיים, מנזרים מיסטיים מימי הביניים ואוסף מסנוור של זהב פרהיסטורי. הבולגרים מעוררים את ההיסטוריה, האמנות, התרבות והאירוח של ארצם ומקבלים את המבקרים בחום בבתי קפה שכונתיים, בכפרים הרריים ובמנזרים הצנועים. 

טיול לבולגריה – כל המקומות שחובה לראות

אזור סופיה

טיול לבולגריה אינו שלם בלי ביקור באזור סופיה. בפאתי הבירה סופיה נמצא רכס ויטושה. זהו הפארק הלאומי הראשון בבולגריה ובחצי האי הבלקני שהוכרז כפארק לאומי כבר בשנת 1934. יש כאן שתי שמורות – שמורה ביוספרית "Bistrishko Branishte" ושמורת "Torfeno Branishte" יער הדשא, וכן מערת דוהלטה, המערה הארוכה ביותר בבולגריה שאורכה למעלה מ-18 ק"מ. הצמחייה של פארק הטבע ויטושה עשירה ומגוונת ביותר. ישנם בפארק כ-500 מינים של אצות מים מתוקים, 805 מיני פטריות, יותר מ-360 מיני חזזיות וטחב, 1,489 מיני צמחים גבוהים יותר. נמצאת כאן גם כנסיית בויאנה מפורסמת בציורי הקיר המדהימים שלה מימי הביניים. כאן השתמרו שכבות ציורי קיר שנוצרו בין המאות ה-11-12 וה-16-17.

Veliko Turnovo

כאחת הערים העתיקות ביותר בבולגריה, וליקו טרנובו משופעת בחמשת אלפים שנות היסטוריה. עיר קטנה וציורית זו היא ביתם של אחד המונומנטים המפוארים ביותר של ימי הביניים באירופה, מבצר צראבטס. זהו ללא ספק אחד מיעדי החובה של המדינה, שאסור לפספס במהלך טיול לבולגריה. וליקו טרנובו נבנתה על שלוש גבעות: צראבטס, טרפזיצה וסווטה גורה. בנוף האטרקטיבי של העיר עובר נהר היאנטרה. קל למדי להתמצא באזור כי כמעט הכל נמצא במרחק הליכה או במרחק נסיעה קצרה.

טיול לבולגריה אל שבעת אגמי רילה

בקיץ מומלץ להגיע לשבעת אגמי רילה. מסלולי ההליכה במצב הטוב ביותר, ושפע בתי מלון, בתי הארחה ומסעדות באזור נפתחים לעונה. צריך 6 עד 8 שעות להסתובב בכל האגמים, ליהנות מהנוף ולצלם. בסביבות ה-19 באוגוסט מתכנסת האחווה הלבנה באגם בברק כדי לבצע את הריקוד הקדוש שלהם, הנקרא פאנוריתמיה. משתתפים בו אלפי אנשים שיוצרים טבעות מרהיבות (בדומה לעיגולי תבואה אנושיים) שמתנדנדות ושרות בהרמוניה. השירים הם בשבח השמש וכוכבי הלכת, אהבת אחים, אורח חיים בריא והרמוניה עם הטבע. עד כמה שהאירוע הזה יכול להיות מדהים, כדאי לשלב אותו במהלך טיול לבולגריה בתאריכים אלו רק אם לא איכפת לכם שהאזור כולו הופך לצפוף, ללא מקום לחנות או ליהנות מהנוף בשלווה ובבדידות.

סיליסטאר

סיליסטאר הוא אזור מוגן, מקום פראי הממוקם בחלקו הדרומי של חוף הים השחור, 90 ק"מ דרומית לבורגס. המקום מהווה בית לאחת המערכות האקולוגיות הישנות והשמורות ביותר. בשמורת סיליסטאר יש מגוון חיות עשיר. ניתן לראות כאן צבאים, חזירי בר, ​​תנים, ברווזים, אווזים ועוד. נוכחותם של עשרות מיני ציפורים נקבעת על פי נתיב הנדידה העובר באזור זה. סיליסטאר ממוקמת בחלק השמשי ביותר של חוף הים השחור הבולגרי ומציעה שילוב ייחודי של ים, הרים, נהר וצמחייה אקזוטית. חוף סיליסטאר הוא אחד החופים היפים ביותר בבולגריה, עטוף בתחושה המרגשת של קרוב לטבע האמיתי.

טיול לבולגריה דרך העיר העתיקה של פלובדיב

לאורך הרחובות הצרים של שלוש גבעות משתרעת העיר העתיקה של פלובדיב. במאה ה-19 המקום צמח מהאפר והתחדש, כאשר סוחרים עשירים החלו לבנות בתים ייחודיים מבחינה ארכיטקטונית ובגודל של ארמונות. בחלקם יש תקרות מרהיבות המגולפות בעץ וקישוטי קיר צבעוניים. אלו מאפשרים לדמיין את ההתכנסויות השוקקות ואת נשפי הצדקה, שאורגנו על ידי המארחים העשירים. האזור מוקף בחצרות רחבות ידיים עם גנים וירק שופע וחלק מהארמונות הפך היום לבתי מוזיאון Plovdiv.

העיר נסבר

בשנת 1983 נכללה נסבר העתיקה ברשימת אתרי המורשת התרבותית העולמית של אונסק"ו. ממוקמת על חצי אי סלעי בים השחור, האתר בן יותר מ-3,000 שנה של נסבאר היה במקור יישוב תראקי (בשם מנבריה). בתחילת המאה ה-6 לפני הספירה הפכה העיר למושבה יוונית. שרידי העיר, שמקורם ברובם מהתקופה ההלניסטית, כוללים את האקרופוליס, מקדש אפולו, אגורה וחומה מהביצורים התראקים. בין שאר המונומנטים שתוכלו לראות במהלך טיול לבולגריה, בזיליקת Stara Mitropolia והמצודה מתוארכים מימי הביניים, אז הייתה זו אחת הערים הביזנטית החשובות בחוף המערבי של הים השחור. בתי עץ שנבנו במאה ה-19 אופייניים לארכיטקטורת הים השחור של התקופה. Nessebar

מנזר רילה

לאורך מאות השנים היה מנזר רילה המרכז הרוחני, החינוכי והתרבותי של בולגריה. המנזר הוקם, בתוך יער סבוך בגובה של למעלה מ-1100 מ' בהרי הרילה. בשנות השלושים של המאה ה-10 לספירה נהגו נזירים להתבודד במקום. במהלך השנים חרב המנזר, נבנה מחדש ושופץ פעמים רבות. בצורתו הנוכחית קיים המנזר מאמצע המאה ה-19. בתקופת התחייה הבולגרית (המאות ה-18 – ה-19) הקים מנזר רילה כ-50 מטוכיונים (שלוחות של המנזר). ניתן למצוא אותם בעיירות ובכפרים הגדולים של בולגריה. במטכונים חלק מנזירי רילה המשכילים ביותר ערכו את הטקסים הדתיים שלהם, הקימו בתי ספר והביאו מהם עולי רגל למנזר.

טיול לבולגריה עם חברת עולם נסתר

בחברת עולם נסתר אנו מוציאים טיולים פרטיים בהתאמה אישית לבולגריה. הטיולים שלנו יאפשרו לכם לחוות את המדינה היפהפייה הזו בטיול פרטי עם מדריך מקומי שילווה אתכם וידריך אתכם בשפה האנגלית. טיול פרטי יאפשר לכם ראות את בולגריה בסגנון שלכם, בקצב שמתאים לכם והכי חשוב – רק עם מי שאתם בוחרים. בטיול פרטי אתם לא חלק מקבוצת מטיילים אלא מטיילים באופן עצמאי. בנוסף, אתם מחליטים מתי לצאת לטיול ומתי לחזור כי אתם לא כפופים לתאריך יציאה מוגדר מראש כמו בטיול מאורגן. אז למה אתם מחכים? צרו עמנו קשר עוד היום ונתכנן עבורכם טיול פרטי איכותי לבולגריה שיותיר אתכם עם זיכרונות יפים לכל החיים.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא